søndag den 8. januar 2012

Dave Ulrich om HR folks 6 nødvendige kompetencer

Læs denne artikel om de seks kernekompetencer enhver HR professionel bør have, hvis han eller hun skal opnå succes med sit HR arbejde. Den HR professionelle:

  • forstår det strategiske arbejde og har forretningsforståelse
  • har høj troværdighed og evnen til at etablere tillidsfulde relationer
  • har evnen til at kortlægge og opbygge organisatorisk kompetence
  • er en mester i forandringer og initierer og understøtter disse
  • er en innovativ HR integrator, som uafladeligt er på udkig efter nye HR praksisser
  • er teknologi ambassadør, som stædigt bruger teknologien til at højne effektiviteten og skabe nye kommunikationskanaler, f.eks. gennem de sociale medier
Ulrich Group Study Points to 6 “Must Have” Competencies for HR Success

Hvor mange kan du sige ja til?

/MD

3 kommentarer:

  1. 7 - inkl. en sund portion humor ;-)
    Mødte i øvrigt Dave i Kbh. i november, virkelig skarp og inspirerende.

    SvarSlet
  2. Jeg er såre enig. Uden humor overlever vi - men ikke på en sjov måde!

    SvarSlet
  3. Stødte lige på dette gode blogindlæg fra 2012 om fremtidens 6 HR kompetencer. Sjovt at læse nu, hvor Dave Ulrich netop har været i DK - og Maya for nylig har skrevet et blogindlæg om sine oplevelser på en spændende dag med Dave Ulrich - og bogen om de seks HR kompetencer siden hen er udkommet på dansk: hrudefraogind.dk

    SvarSlet